MENYEMBUHKAN BUASIR DENGAN CARA..

BUASIR ATAU HEMORROIDS



Apakah itu Buasir ?

Buasir merupakan keadaan bengkak dan inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar). Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu banyak tekanan di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau memberi dan membonjol. Kadangkala ianya boleh pecah. Buasir diklasifikasikan kepada dua jenis iaitu dalaman dan luaran. Jum kita tengok maklumat tentang jenis buasir nie.



Buasir Dalaman

Buasir dalaman membentuk apabila saluran darah di dalam dubur menjadi bengkak. Walaupun ia membentuk dalam dasar dubur, buasir dalaman masih cukup jauh di dalam dan pesakit mungkin jugak tak tahu kewujudan ia. Pesakit akan mengadu terdapat pendarahan selepas membuang najis tanpa kesakitan. Ada juga pesakit yang akan terasa seperti sesuatu yang terkeluar dari dubur selepas membuang air besar. 'Sesuatu' ini mungkin hilang sendiri atau ada juga yang perlu menolak balik ke dalam.


Buasir Luaran

Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.


Betul ke semua orang akan ada buasir ?

Buasir terdapat dalam semua orang, dan anggaran 75% daripada orang akan mengalami buasir pada satu masa. Bagaimanapun hanya lebih kurang 4% akan pergi berjumpa doktor disebabkan oleh masalah-masalah hemorrhoid. Buasir akan terjadi tak kira samaada lelakiatau wanita, tetapi selalunya yang berumur 45 hinggan 60 berisiko.

Dalam artikel On Health ada maklumat mengenai Buasir ini.



Tanda-tanda gejala ini


1. Rasa sakit yang berdenyut-denyut , rasa gatal pada lubang dubur.


2. Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar dan rasa kepanasan di situ.

3. Sukar untuk membuang air besar dan rasa tidak selesa pada bahagian dubur apabila berdiri lama atau bertinggung.

4. Kesakitan pada bahagian dubur menyebabkan pesakit akan mengalami perubahan di dalam corak membuang air besar.

5. Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.

6. Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.

7. Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur.


Punca Berlakunya Buasir

  • Duduk dalam jangka masa yang panjang
  • Meneran ketika sembelit
  • Batuk yang teruk
  • Bersalin
  • Mengangkat benda berat
  • Bersin
  • Duduk mencangkung didalam tandas terlalu lama
  • Makan makanan yang serat rendah
  • Obesiti
  • Menahan nafas ketika melakukan aktiviti fizikal


Tahap Buasir

Terdapat empat peringkat yang menggambarkan keseriusan penyakit tersebut :

Tahap 1 ; Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.

Tahap 2 ; Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan kembali ke dalam (saluran dubur).

Tahap 3 ; Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal.


Tahap 4 ; Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran.  Buasir akan berada di luar kawasan dubur.

Langkah-langkah perlu diambil untuk mengelakkan buasir


1. Menjaga corak pemakanan yang sihat
2. Bersenam dan olahraga dapat membantu mencegah sembelit
3. Jika pekerjaan anda memerlukan anda sentiasa duduk, sekali-sekala anda perlu bangun dan berjalan-jalan sekurang-kurangnya 5 minit setiap jam. Bergerak-geraklah di kerusi anda supaya dapat mengelakkan tekanan langsung dari rektum.
4. Hembuskan nafas keluar apabila anda ketegangan atau ketika mengangkat sesuatu. Jangan menahan nafas anda.
5. Dapatkan rawatan awal untuk mengawal batuk, cirit-birit dan sembelit anda kerana buasir selalunya terjadi selepas masalah ini berpanjangan.
6. Jangan membaca atau berehat-rehat di dalam tandas. Jika pergerakan usus anda mengambil masa lebih dari 3-5 minit, ada sesuatu yang tidak kena. Jika anda ingin menghindari diri dari buasir, amalkan tabiat membuang air besar yang baik. Pastikan najis anda sentiasa lembut
7. Elakkan ’meneran’ terlalu kuat semasa membuang air besar, ini dapat dicegahkan dengan memastikan najis anda sentisa lembut dan juga dengan duduk secara ’mencangkung’ semasa membuang air besar. Membuang air besar secara duduk adalah tidak melancarkan proses defekasi dan anda perlu meneran lebih kuat untuk mengeluarkan semua najis anda.


Rawatan 

Cara terbaik mencegah buasir adalah untuk menjaga najis tetap lembut, tidak menahan membuang air besar dan serendah mungkin meneran diwaktu membuang air besar.

Untuk menghilangkan sembelit boleh juga cuba amalkan Ostematrix Shaklee iaitu pil kalsium. Kalsium yang ada dalam ostermatrix nie bukan je baik untuk tulang je tau malah ia membantu pergerakan otot kita. Dan otot-otot ini termasuklah juga otot di saluran usus kita.

Pastinya pergerakan najis dan sisa makanan di dalam saluran usus memerlukan pergerakan dan pengecutan otot. Jadi, kita berikan nutrien kalsium kepada otot agar ia membantu melancarkan pengeluaran najis. 


Terdapat beberapa cara merawat buasir ini secara tradisional. Antaranya ialah :



1. Mandi air bersuhu suam boleh melegakan sedikit buasir tersebut. Sebaik-baiknya anda berendam di dalam tab air suam untuk beberapa minit, 3 kali setiap hari. Ia boleh melegakan rasa sakit buasir.

2. Letakkan kain suam di atas buasir anda untuk 10 - 15 minit. Ulangi langkah tersebut sebanyak 3 - 4 kali setiap hari.

3. Selepas anda membuang air besar, dinasihatkan bahawa anda membersihkan bahagian dubur anda dengan sempurna mengelak daripada berlakunya kerengsaan. Basuhlah dengan sabun disusuli dengan air yang bersih. Anda juga boleh menggunakan baby wipes (untuk mengelap dubur).

4. Guna pek ais dapat mengurangkan buasir anda yang bengkak, tetapi tidak boleh dibiarkan untuk jangka masa yang terlalu lama. Anda dinasihatkan untuk meletakkan pek ais hanya untuk selama 5 - 10 minit setiap kali guna.

5. Sebaiknya, duduklah di tempat duduk yang tidak kasar atau keras. Dapatkan kusyen yang lembut untuk duduk. Ia boleh melegakan tekanan ke atas urat anda. Walaupun cara ini tidaklah dianggap sebagai satu cara merawat, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan anda.


Ada lagi supplement shaklee yang lagi power untuk masalah buasir nie. Sila jangan berhenti membaca ya ;)


Supplement yang dikatakan ialah VIVIX iaitu juga dikenali sebagai tonik ajaib Shaklee. Vivix dapat membantu mengatasi masalah sembelit dan buasir. 




Sebagaimana penerangan di entry BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MENYEMBUHKAN PENYAKIT KRONIK ada nyatakan bahawa vivix mampu tembusi hingga keperingkat sel DNA. Empat bahan utama dalam Vivix shaklee nie yang sebenarnya merupakan bahan yang mempunyai serat yang tinggi. Makanan yang berserat tinggi bagus untuk masalah penghadaman dan dapat membantu tubuh menyerap nutrien dengan lebih cepat. Vivix juga membantu agar sistem pembuangan akan lebih lancar dan dapat elakkan masalah buasir terus berlaku. Jadi tak hairan lah kalau vivix nie mahal kan 😊. 



alhamdulillah dapat membantu mengurangkan sembelit 

proses detox usus berjalan lancar


derita buasir selepas melahirkan anak. berakhir dengan mengamalkan vivix.

Jadi ape tunggu lagi.. untuk order VIVIX boleh contact saya pada yang tertera di bawah..

  • Pos seluruh Malaysia termasok Sabah & Sarawak.
  • COD area Ipoh PERAK (Bercham, Tasek, Klebang, Chemor, Meru, Seri Iskandar, Bota)
  • Nak beli dengan harga ahli ? Daftar ahli segera untuk menikmati diskaun sebanyak 15% - 25%.
Azliza Rosli
Your Trusted SID
sms / whatsapp : +60125459029
email : iamlizashaklee@gmail.com
fb page : Shaklee Ipoh

ig : @vitaminc.kulitcantik_shaklee

Ingin beli secara online ? Menggunakan kad debit / kad kredit ? Klik logo ORDER NOW! dibawah dan boleh beli secara direct di website shaklee.

Jika berasa susah untuk order boleh call saya.. Saya akan bantu :) Terima kasih ..

ouh ya.. tak lupa juga,, setiap pembelian anda, saya akan beri konsultasi percuma yang berterusan.. 😏



MENGATASI BUAH PINGGANG BOCOR




Penyakit Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome ini adalah jenis penyakit yang menjejaskan buah pinggang.

Nephrotic Syndrome (NS) nie ialah suatu keadaan di mana ‘penapis’ dalam buah pinggang menjadi jumlah besar dan ‘bocor'. Protein bocor dari darah ke dalam air kencing anda.
Simptom utama ialah penahanan bendalir (edema) dimana sebahagian besarnya disebabkan protein rendah di dalam darah. Pelbagai penyakit boleh menyebabkan Nephrotic Syndrome nie. Rawatan dan juga hasilnya berbeza, bergantung pada punca. Artikel BetterHealthChannel ada menyebut mengenai penyakit ini.

Apakah Kaitan Buah Pinggang dan Air Kencing ?

Buah pinggang membersihkan bahan buangan dari badan dan mengekalkan satu keseimbangan normal cecair dan bahan kimia dalam badan.

Punca Terjadinya Nephrotic Syndrome 

Antaranya :


  • Perubahan kepada sistem imun jenis ini paling biasa terjadi pada kanak-kanak. Di panggil 'perubahan minimum' kerana penapis buah pinggang kelihatan normal di bawah sebuah mikroskop.

  • Keradangan - radang setempat atau pembengkakan merosakkan dan luka pada penapis buah pinggang. Rawatan tidak mungkin menyelesaikan keadaan itu, dan buah pinggang boleh beransur-ansur hilang kemampuan mereka menapis bahan buangan dan lebihan air dari darah

  • Keadaan kesihatan lain - ini boleh disebabkan oleh keadaan tertentu termasuk kencing manis, ubat, kanser dan lupus eritematosus sistemik (SLE).

Komplikasi Nephrotic Syndrome

Antaranya ialah :


  • Penyahhidratan

Tahap-tahap protein rendah boleh menjurus penurunan dalam isipadu darah. Dalam keadaan parah, cecair intravena boleh diberikan bagi meningkatkan kandungan air badan.



  • Darah Beku

Ini terdapat dalam urat kaki dan sekali-sekala dalam urat-urat buah pinggang. Darah beku boleh juga memasuki paru-paru dan mengakibatkan sakit dada, sesak nafas atau batuk naik darah.



  • Jangkitan

Jangkitan dan keradangan (peritonitis) rongga peritoneum. Ini ialah lapisan anjal kurus yang mengandungi pankreas, perut, usus, hati, pundi hempedu dan organ-organ lain. Demam boleh menunjukkan jangkitan.



  • Kegagalan Buah Pinggang

Tanpa rawatan, buah pinggang mungkin gagal dalam kes-kes ekstrem.





nota : Penyakit ini biasanya menyerang kanak-kanak sehingga berisiko menjejaskan tumbesaran tubuh mereka. Pesakit buah pinggang bocor ini juga mempunyai antibodi yang lemah dan mudah mendapat jangkitan kuman dan berisiko menyebabkan kematian.









Tanda - Tanda Penghidap Penyakit Buah Pinggang Bocor


Penahanan bendalir (oedema) ialah satu gejala utama. Oedema berlaku apabila kebocoran cecair daripada saluran darah ke dalam tisu badan. Ini menyebabkan pembengkakan dan bengkak tisu-tisu yang terbabit. Pembengkakan biasanya tidak sakit tetapi tisu-tisu bengkak boleh berasa rimas.

Pada kanak-kanak, boleh lihat di muka mereka selalunya menjadi bengkak. Manakala pada orang dewasa pulak, bengkak di buku lali.  Apabila penahanan bendalir itu tadi menjadi lebih teruk, kemungkinan akan berlaku kebengkakkan pada betis dan paha.

Bendalir juga boleh terkumpul dalam bawah belakang, lengan, dalam rongga perut (abdomen) (di mana ia dipanggil asites) atau dalam dada antara paru-paru dan dinding dada (efusi pleura). Ascites boleh menyebabkan kesakitan perut dan ketidakselesaan disebabkan pengembangan. Efusi pleura boleh menyebabkan sakit dada dan sesak nafas.

Sebab utama mengapa bendalir keluar dari saluran darah dan ke dalam tisu badan  ialah disebabkan oleh satu tahap yang rendah protein dalam darah. Sebagai protein hilang dari badan dalam air kencing, badan membuat lebih banyak protein dalam hati yang menjadi sebahagian daripada aliran darah.


Antara tanda-tanda lain :

  • Air kencing anda mungkin kelihatan berbuih.
  • Keletihan dan kelesuan.
  • Cirit-birit dan / atau menjadi sakit (muntah).
  • Hilang selera makan.


Rawatan Alternatif Nephrotic Syndrome Tanpa Steroid


Kebiasannya doktor akan mencadangkan ubat-ubatan yang boleh membantu mengawal tanda-tanda dan gejala-gejala anda atau merawat komplikasi sindrom nefrotik.

Antara ubat yang biasa diberikan kepada pesakit adalah steroid.

Kita sendiri sedia maklum bahawa steroid mempunyai kesan sampingan yang sangat bahaya kepada kita terutamanya kesan jangka panjang.

Cuba kita lihat testimoni bagaimana Encik Muhamad Rosdi Sembuh Daripada Nephrotic Syndrome Tanpa Steroid. Kisah yang dikongsikan oleh sepasang suami isteri yang mana si suaminya telah berjaya sembuh dari penyakit buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. 





Beliau telah ikhtiar dengan Vivix sebagai rawatan alternatif buah pinggang. Vivix mengandungi tinggi antioksidan & supplemen semulajadi serta memandangkan ini suplemen terbaik untuk kebanyakan penyakit kronik, ia adalah antara cadangan terbaik bagi mereka yang takut nak ambil suplemen berbentuk tablet atau kapsul.




Jadi ape tunggu lagi.. untuk order VIVIX boleh contact saya pada yang tertera di bawah..

  • Pos seluruh Malaysia termasok Sabah & Sarawak.
  • COD area Ipoh PERAK (Bercham, Tasek, Klebang, Chemor, Meru, Seri Iskandar, Bota)
  • Nak beli dengan harga ahli ? Daftar ahli segera untuk menikmati diskaun sebanyak 15% - 25%.
Azliza Rosli
Your Trusted SID
sms / whatsapp : +60125459029
email : iamlizashaklee@gmail.com
fb page : Shaklee Ipoh

ig : @vitaminc.kulitcantik_shaklee

Ingin beli secara online ? menggunakan kad debit / kad kredit ? klik logo dibawah.
Jika berasa susah untuk order boleh call saya.. Saya akan bantu :) Terima kasih ..




RAWATAN KUDIS BUTA



Kudis Buta.. Biasa dengar tak pasal kudis buta ? Nak tahu bagaimana korg boleh terkena kudis buta.. Nak tahu siapa yang kebanyakkan akan menghadapi risiko kudis nie ?

Entry kali nie saya akan kupas dengan lebih lanjut mengenai KUDIS BUTA atau bahasa inggeris dipanggil Scabies.


Pengenalan pada Kudis Buta

Kudis ialah sejenis hama bersaiz kecik lebih kurang setengah satu milimeter. Dengan saiz kecik macam tu menjadikan kita susah nak nampak dengan dengan mata kasar. Hama kudis nie akan menggali di bawah permukaan kulit dan meletakkan telur-telurnya kat situ. Seterusnya telur tu menetas dalam masa tiga hari kemudian dan akan mengeluarkan lebih banyak hama yang seterusnya berkembang maju di badan manusia. Di journal QuickAndDirtyTips ada artikel mengenai kudis buta nie.

Aduhhh.. seram kan ! 

kutu hama

Apakah Gejala-Gejala Kudis ?

Gejala kudis buta nie tak dapat dikesan dengan mata kasar pada peringkat awalnya. Sebab mungkin kita merasakan ianya ruam2 biasa sahaja. Ok pada awal proses jangkitan tu berlaku, pesakit biasanya akan mengalami kegatalan yang amat sangat dan terdapat bintik-bintik kemerahan akan seperti ruam. Ada jugak kemungkinan berlaku dimana tanda-tanda kudis nie tak nampak sehingga lah 4 6 minggu selepas berjangkit. .

Susah jugakkan nak tahu penyakit kudis buta nie :(


Anggota badan mana yang biasa terkena jangkitan nie ?

Walaupun kutu kudis nie boleh je menyerang kat mana-mana bahagian badan, ia jarang sekali menyerang muka & kulit kepala (kecuali baby ; kemungkinan akan mudah kena jangkitan)

Tapi, bahagian badan yang hama kudis nie suka adalah :-

  • di antara jari kaki dan jari tangan
  • alat kelamin (lelaki)
  • di pinggang
  • dibawah payudara
  • leher
  • pelipat ketiak
  • pelipat siku
  • lutut
  • pergelangan tangan

Siapakah yang kebarangkalian akan terkena risiko & bagaimana ia boleh merebak ?

Mereka yang berada dikawasan sesak dengan orang ramai, salah satu risiko mendapat penyakit ini. Contohnya di hospital, sekolah, asrama dan juga rumah penjagaan kanak-kanak. Kutu ini merebak melalui hubungan rapat dengan pesakit seperti berkongsi pakaian, tuala dan selimut, berkongsi tempat tidur, sentuhan antara kulit ke kulit juga kemungkinan boleh terjadi.

Merawat kudis buta cara tradisional

Salah satu cara tradisional atau petua kudis buta adalah dengan menggunakan buah manjakani. Cara-caranya :

  1. Basahkan buah tersebut dan geselkan di anak lesung batu.
  2. Titikkan sedikit air 
  3. Sapu pada kudis buta dan buat berulang kali sehingga sembuh.

Selain menggunakan krim yang dibeli di farmasi & atau juga yang diberi oleh doktor-doktor di klinik dan hospital. Boleh juga merawat dengan cara dalaman. Apakah supplemen tu ?


Nie ha saya nak suggest iaitu VIVIX tonik ajaib SHAKLEE yang boleh merawat segala jenis penyakit kronik termasuk lah KUDIS BUTA. 




testimoni kudis buta yang berjaya sembuh dengan mengamalkan VIVIX.



Alhamdulillah dengan mengamalkan sebotol vivix, penyakit yang anak nie hadapi beransur pulih. Sebelum nie dah cuba pelbagai ubat & cream yang doktor bagi tapi tak serasi dengan beliau. Akhirnya cuba ikhtiar dengan supplemen VIVIX dan Cream Herbal Blend Shaklee.






Insyaallah VIVIX dapat membantu sedikit sebanyak dalam kesihatan menyeluruh kerana vivix bertindak dalam 4 cara iaitu Mempertahankan SEL, Memberi Tenaga Kepada SEL, Memperbaiki SEL & Meningkatkan Prestasi SEL.
Jadi tidak hairan lah kalau VIVIX nie mahal sebab ia merawat sehingga ke dalam sel !


Untuk order produk Shaklee boleh contact saya pada yang tertera di bawah..

  • Pos seluruh Malaysia termasok Sabah & Sarawak.
  • COD area Ipoh PERAK (Bercham, Tasek, Klebang, Chemor, Meru, Seri Iskandar, Bota)
  • Nak beli dengan harga ahli ? Daftar ahli segera untuk menikmati diskaun sebanyak 15% - 25%.
Azliza Rosli
Your Trusted SID
sms / whatsapp : +60125459029
email : iamlizashaklee@gmail.com
fb page : Shaklee Ipoh
ig : @vitaminc.kulitcantik_shaklee



Ingin beli secara online ? menggunakan kad debit / kad kredit ? klik logo dibawah.
Jika berasa susah untuk order boleh call saya.. Saya akan bantu :) Terima kasih ..



HARGA PRODUK SHAKLEE 2017




assalammualaikum..




Haaa mesti ada yang tertanya2 kan harga shaklee yang baru nie. Untuk pengetahuan semua, start MEI 2017 harga produk Shaklee akan naik. Kalau korg nak tau dah 11 tahun shaklee tak pernah naikkan harga. So, kenaikan ini adalah perlu. Shaklee nie invest banyak dalam RnD, nak memastikan produk Shaklee terbaik, selamat berkesan dan selamat.. 
.
Kalau Shaklee cut kos, quality mesti kurang kan? So, nak maintain beri kualiti yang terbaik tu, dengan matawang kita yang jatuh , kenaikan ini adalah perlu. Tak banyak pun, skit je pun haaa ;)

Antara produk Shaklee yang bakal berubah harga bermula Mei adalah :-

1. Herbal blend
2. Alfalfa (S)
3. B Complex
4. Herblax
5. Garlic
6. Lecithin
7. Peppermint
8. Hair Prosante Spray
9. Basic H
10. Soft Fabric
11. Nutriwhite Make Up Remover
12. Nutriwhite Cleanser
13. Nutriwhite Toner
14. Alfalfa (L)
15. Carotomax
16. ESP
17. Mealshake
18. Vitamin C
19. Vitamin E
20. Vita Lea
21. Cinch Shake
22. Balancing Moisturizer
23. Hydrating Cleansing Lotion
24. Hydrating Toner
25. Purifying Gel
26. Purifying Toner
27. Repleshing Conditioner
28. Revitalizing Shampoo
29. Fresh Laundry
30. Filter
31. Housing Kit
32. Water Pitcher


Senarai produk kategori NUTRITION :




Senarai produk kategori CINCH (inch loss plan), DAILY CARE (penjagaan harian) , SKINCARE (penjagaan kulit)



Senarai produk kategori HAIR CARE (penjagaan rambut), HOME CARE & GET CLEAN.




Senarai kategori SOLUTION SET.




Kos Penghantaran dari HQ SHAKLEE
Semenanjung Malaysia : RM10.00
Sabah & Sarawak : RM20.00

nak lagi murah ? boleh daftar menjadi ahli shaklee dengan hanya membayar yuran pendaftaran sebanyak RM79.50 (inc gst & postage). Yuran nie adalah untuk menampung kos MemberKit iaitu terdapat buku2 nutrisi & segalanya tentang shaklee.

banyak kelebihan bila korg jadi ahli shaklee nie. next entry saya akan cerita kan :) 


AZLIZA ROSLI
YOUR TRUSTED SID
0125459029

fb : Azliza Rosli
ig : @vitaminc.kulitcantik_shaklee


Vivix Boleh Menyembuhkan Penyakit Kronik





Assalammualaikum semua..



Firstly terima kasih sebab sudi ke blog nie..

Ok entry nie liza nak bercerita pasal VIVIX iaitu tonik ajaib SHAKLEE. Ade lagi ke yang tak tau tentang VIVIX supplement yang terhebat shaklee nie ?








Vivix nie adalah campuran minuman botani yang merupakan revolusi terbaru dalam pemakanan Polythenol.


Apa yang terkandung dalam VIVIX :




Terdiri daripada campuran unik botani Muscadine Grapes, Elderberry, Japanese Knotweed & Purple Carrot yang kaya dengan poliferol yang menjadikan vivx nie sangat unik.

Kat sini saya nak ceritakan sikit secara ringkas tentang Polypherol & Resveratrol.

Polypherol adalah kumpulan bahan kimia semulajadi yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan & sel anti-penuaan semulajadi.


Peranan polypherol :

- mengurangkan radang dan mempertahankan perkembangan tumor.

- kebanyakan polyphenol adalah antioksidan yang sangat kuat & mampu meneutralkan radikal bebas dalam badan.


Peranan Resveratrol :


- salah satu bahan yang dicampurkan untuk menghasilkan vivix.

- mempunyai aktiviti antioksidan yang didapati berpontesi meningkatkan kesihatan & kesejahteraan dalam kajian makmal dari seluruh dunia.

- boleh melawan penuaan selular.

- dapat memanjangkan jangka hayat sel selular, dan mungkin mempunyai kesan positif ke atas DNA, kesihatan selular & metabolisma.


Resveratrol tadi akhirnya digabungkan bersama Anggur Muscadine, yang mana terhasillah gabungan memberi kesan anti penuaan 10x ganda lebih pekat dalam VIVIX SHAKLEE, jika hanya dibandingkan dengan resveratrol sahaja !


wow hebatkan vivix nie. :) 
.
.
.
.

TAPI ...
.
.
.
.

Bagaimana pula VIVIX nie bertindak ?

Seperti yang kita tahu..Badan kita, terdiri dari berbillion2 sel yang membina tissue, kemudian membina otot dan organ. 



Begitu juga dengan darah, terbina dari berbillion sel darah merah, sel darah putih, dan sebagainya. Dikatakan sel dalam badan kita akan diganti lebih 300 billion sehari dan 200 juta setiap minit. Sel sel yang rosak dan abnormal jika tidak dirawat dan dibaiki akan menyebabkan ia merebak dan menjadi semakin teruk. Ini lah yang mengakibatkan penyakit penyakit kronik seperti pelbagai jenis kanser, kerosakan buah pinggang, jantung dan lain lain lagi.


Jadi terdapat 4 tindakan VIVIX iaitu :





1. Mempertahankan sel (cell defense)



Setiap hari tubuh kita terdedah dengan radikal bebas samada melalui pemakanan atau persekitaran yang tidak sihat. Keadaan ini menyebabkan sel-sel di dalam badan tidak dapat menahan dan seterusnya mengalami kerosakan dan bukti didalam kajian teknikal, ramuan vivix membantu membantutkan respon biologi tubuh kepada stress, meningkatkan pertahanan sel, dan mengelak kerosakan berkaitan penuaan.



2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy)

Result study tentang vivix menambah penjana tenaga (mitokontria) kepada sel


Sel dalam badan akan menjadi lemah seiring dengan peningkatan usia. Penjana tenaga (Mitochondria) sudah tidak menjadi begitu efisen yang menyebabkan fungsi sel terjejas dan menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.



3. Memperbaiki sel (cell repair)



Sel yang tidak di baiki akan menyebabkan kerosakan pada DNA sel dan akan menjejaskan fungsi sel dan ketahanan sel. Ini di sebabkan oleh serangan radikal bebas yang ke atas sel tersebut kerana badan kita akan selalu terdedah pada berbagai agen perosak seperti toksin, radikal bebas, dari pemakanan, air yang kita minum, udara yang kita sedut termasak juga radiasi dari gadget kita guna dan cahaya matahari yang berlebihan.







4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance)



Kerosakan tahap selular akan terjadi sekiranya wujud Protein AGE (advanced Glycation End Products) yang berlebihan dan pastinya menyebabkan kesihatan kita merosot. Vivix yang kaya dengan 10 kali resveratrol dan polifenol membantu melambatkan pembentukan protein AGE.

AGE terbentuk secara semulajadi dalam badan melalui gabungan gula dan juga protein. AGE dapat di lambatkan proses pembentukan dengan pengambilan buah-buahan dan juga sayur-sayuran. Bahaya AGE boleh menyebabkan penyakit seperti Diabetes, Stroke, Alzheimer, Serangan Jantung dan bermacam-macam lagi.


.
.
.

Jadi korg dah tahu kehebatan VIVIX nie kan memang tak disangkal lagi. Dan kalau korg nak tau VIVIX telah membantu meningkatkan kesihatan orang ramai samaada masalah kesihatan biasa2 dan juga masalah kesihatan yang kronik. Korg kena cuba sendiri VIVIX nie dan baru la tahu betapa bestnya yang dikatakan tonik ajaib nie :) 


Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh call / whatsapp / sms saya :

Azliza Rosli
Your Trusted SID
0125459029


fb : Azliza Rosli
ig : @vitaminc.kulitcantik_shaklee

THROWBACK ENGAGEMENT

tetibe pulak liza nak share gambar masa bertunang pada tahun 8 dec 2014 😆


cantik tak dress nie. ramai org kata dress ELSA gittew hehe
pelamin & busana liza ambek kat Butik Andaman Dayang.



nie liza makeup sendiri. nak save bajet kan. hehe jadi laa


nie la gambo en.tunang sekarang dh jadi daddy pon 😼 hehe


bersama org kuat majlis. thanks mak abah :* 


sama kan muka mama & mak. hehe

ok tu je .. next entry liza share gambar kawen pulak keyh.


PERMULAAN 2017

assalammualaikum..

hai.. saya norazliza rosli berumur 26 tahun, dah berkahwin & mempunyai sorg anak perempuan (nur erika safiya bt herdy andika) berumur 10 bulan. saya sorg surirumah sepenuh masa & buat bisnes SHAKLEE.